Thursday 9 February 2017

Dzien 3 Kopertowo, lewopolkulowo - przygotowanie do czytania

W srode 25/01/2017 nasze kopertowe popoludnie wygladalo tak ;)

1. Puzzle lewopolkulowe (Super 4 na zamowienie Miski) przyklejone na pianke kreatywna dla nowych doznan nozyczkowania hehe. Miska tym razem tez sama ciela po liniach i ulozyla 5 elementow po skosie.



2. Sekwencja dwuelementowa z utrudnieniem odcieni barwy. Najpierw poprosilam Misie, zeby dokonczyla ta pierwsza sekwencje, a potem, zeby ulozyla w ten sam sposob pod spodem (kopiowanie sekwencji).

Dodatkowo uzypelnienie sekwencji, bo zabralam jedno autko i musiala zgadnac czego brakuje.


3. Krowa narysowana przeze mnie ale wzorowana na krowie autorki bloga Kreatywne Wrota. Pomysl na te zabawe tez jest jej.

Doklejilam dodatkowo sylabke MU i sprobowalam namowic Miske do cwiczenia pamieci sekwencyjnej, albo chociaz globalnej na jedzonku z naszego zabawkowego sklepu. Dala sie namowic tylko na jedna probe, ale przynajmniej powtorzyla jak brzmi biernik tego co zjadla krowa.


4. Obracanie wzorow wedlug pomyslu pani Kasi z Centrum Gloska, tylko u nas od razu przeskoczylam do najtrudniejszego etapu gdzie zamiast zdjec, czy kolorowych rysunkow Dory w czterech pozycjach, ja na szybkiego nabazgralam ja konturowo.

- Pokaz, na ktorym obrazku Dora siedzi tak samo.
- Zobacz ten obrazek, posadz tak samo Dore.

Miska rozwalila to zadanie na lopatki bez problemu, wiec nastepnym razem bedzie juz tylko obracala material atematyczny, zeby bylo troche trudniej.




5. Obracanie wzorow na materiale atematycznym od Centrum Gloska, stad: http://blog.centrumgloska.pl/2015/06/wzory-wzory-wzory//

Wydrukowalam  na razie tylko te rozowe.

Miska ekspresowo znalazla gdzie jest taka sama czteropolowa szachownica z pokolorowanym jednym, dwoma i trzema polami. Szukac trzeba bylo na pasku gdzie byly dodatkowe 3 bardzo podobne szachownice.

BONUS, bo Miska dalej chciala sie bawic.

6. Sekwencja dwuelementowa z kredek - kredka rysikiem w gore, kredka rysikiem w dol, kredka rysikiem w gore itd

7. Z Zestawu Relacje 2 wydanego przez Centrum Metodu Krakowskiej przerobilysmy "znajdz roznice". Pokazywalam dwa obrazki na raz i pytalam co jest inne, albo czego brakuje i poprawialam fleksje, lub podawalam tlumaczenie na polski tego, co Miska serwowala mi po francusku:

- lody z posypka, lody bez posypki, ugryzione lody z posypka
- dzbanek w kropki z okraglym uchem, dzbanek z okraglym uchem z brakujaca kropka, dzbanek w kropki z trojkatnym uchem.

Dla Miski nie problem. Jedna roznice znajduje bardzo szybko, ale nie udalo nam sie dotad rozwiazac zadania z poleceniem " znajdz dwie roznice"… Na nastepny raz.

Zestaw stad: http://www.centrummetodykrakowskiej.pl/83,5,oferta,relacje-2.htm

8.Wzielam ja na barana i stepem lub klusikiem po pokoju udawalam konika. Miska musiala mowic "wio, koniku" i z wibrujacym polskim rrrrr wolac  "prrrrrr, koniku":D

Przy okazji Lulusia tez chciala na barana, to matka odbebnila sesje sportowa na tamten dzien haha

No comments:

Post a Comment